به گزارش شوش۲۴، کمتر از ۲۲ روز تا انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ و شورای شهر ششم باقی مانده است و روند حضور مردم در این انتخابات تقریبا در شهرهای مختلف کشور قابل پیش بینی نیست.
حافظه تاریخی انتخابات در دوره های مختلف نشان داده است که همیشه با دو قطبی سازی انتخابات ریاست جمهوری مشارکت در انتخابات بالای ۵۰ درصد و در بعضی انتخابات ها تا بالای ۸۰ درصد نیز رسیده است.
این دوره از انتخابات نقش رسانه های داخلی برای حضور مردم و نقش رسانه های خارجی برای عدم حضور مردم بسیار روشن است و این نمود را پیدا کرده است که یک دوقطبی سازی رسانه ای در حال شکل گیری است.
رسانه های داخلی با برنامه ریزی که انجام داده اند توان خود را بر حضور گسترده قلمداد می کنند که امیدوارند با تبلیغات رسانه ای بتوانند این شور انتخاباتی را با مناظره ها انجام دهند.
رسانه های خارج نشین هم با تخریب کاندیدهای مختلف در حال این هستند که مردم را برای عدم حضور در انتخابات متمایل کنند.
در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری با توجه به عدم احراز صلاحیت تنی چند از کاندیدها که به گفته خود پشتوانه مردمی داشتند، بی شک حضور مردم را در انتخابات با سردی مواجه کرده اند.
به نظر می رسد بازی دوقطبی سازی رسانه ای و نقش مردم در این انتخابات بیشتر از عدم حضور است و اگر این روند در کلان شهر ها با توجه مسائل کرونا و مسائل معیشتی رخ دهد بی شک در شهرهای کوچک که انتخابات شورای شهر از اهمیت ویژه ای برخوردار است از روند رو به رشدی برخوردار خواهد بود.
از این رو با توجه به اهمیت انتخابات۱۴۰۰ برای قشر ضعیف مردم که دچار مشکلات معیشتی هستند باید بیشتر مدنظر گرفته شود تا مبادا دچار مشکل خاصی شویم.
روح اله پورطالب