۱۵۰ روز تا انتخابات مجلس/ رصد اوضاع انتخابات در شوش و کرخه

  • کد خبر : 13408
  • 09 مهر 1402 - 23:03
۱۵۰ روز تا انتخابات مجلس/ رصد اوضاع انتخابات در شوش و کرخه
رصد و تحلیل انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه شوش و کرخه

۱۷ روز تا ثبت نام انتخابات مجلس

۱۵۰ روز تا انتخابات مجلس

رصد اوضاع سیاسی شهرستان شوش و کرخه

به گزارش شوش۲۴، ۱۵۰ روز تا اانتخابات مجلس شورای اسلامی‌باقی مانده است و فضای شوش کم کم با وجود فضای مجازی در حال شکل گیری است.

در مرحله اول ثبت نام ها الکترونیکی ۷۶ کاندید از حوزه شوش و کرخه ثبت نام نمودند که با توجه به رصدی که انجام شده حدود ۷۰ درصد از این اشخاص فرایند تاییدی ۵ گانه خود را تایید و کدرهگیری برای ثبت نام برای آنها پیامک شده است.

انتخابات شوش رنگ بوی قومیتی می دهد

برخی از فعالان اجتماعی و فضای مجازی بر این باورند که انتخابات این دوره شوش رنگ بوی قومیتی و همچنین قبیله ای می دهد که به نظر می رسد در شرایط فعلی خیلی زود است در این خصوص اظهارنظر کرد و باید صبر کنیم تا ثبت نام نهایی انتخابات آغاز شود و ببینیم چه کسانی تاییدی نهایی خود را خواهد گرفت.

رای دهندگان بیشتر قشر روستا نشین هستند

تنی چند از فعلان اجتماعی و فضای مجازی بر این باورند که این دوره از انتخابات بیشتر مردم روستاها رای دهندگان اصلی هستند و شهریت نماینده را انتخاب نمی کند.

به نظر می رسد این یک دیدگاه اشتباه است، چرا که مردم شهرستان شوش طبق سابقه تاریخی که وجود دارد همیشه در روزهای منتهی به انتخابات نگاه دیگری به مقوله انتخابات داشته اند و اندر حکایت ها را تغیر داده اند.

مردم شهرهای دیگر برای انتخابات شوش سرمایه گذاری کرده اند

یکی دیگر از مواردی که در پچ پچ های گروه های فضای مجازی و نشست های اجتماعی صحبت می شود این است که فلان کاندید به دلیل اینکه طایفه ای بزرگتر در شهرهای همجوار دارد میخواهند برنانه ریزی کنند تا در روز انتخابات از ظرفیت آنها بهره ببرند تا با استفاده از میزان رای هم استانی ها و هم همیهنان در استان های دیگر شوش در روز انتخابات میزبان میهمانان زیاد زمستانی باشد تا مشارکت در انتخابات را بالا ببرند.

به طور کلی این مواردی که مطرح شد، بیشتر مسائل مربوط به فضای مجازی هستند که هر کدام از این مکارد جای بسی تامل دارد

پایگاه خبری شوش۲۴، نگاه ویژه ای به انتخابات و این مقوله دارد و به طور مرتب تحلیل ها و خبرهای مختلفی را منتشر خواهد نمود.

لینک کوتاه : http://shush24.ir/?p=13408

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

[poll id="2"]