وضعیت اسفناک آسیب های عمدی در شهرهای شوش و کرخه

  • کد خبر : 12983
  • 23 تیر 1402 - 23:11
وضعیت اسفناک آسیب های  عمدی در شهرهای شوش و کرخه

از بین رفتن حساسیت‌ها نسبت به وقایع دلخراش آسیب‌های عمدی ( خودکشی) در شهرستان‌های شوش و کرخه 🔶در سال‌های اخیر به خصوص امسال شاهد آسیب‌های عمدی زیادی در دو شهرستان شوش و کرخه هستیم. 🔷اینکه چرا مسئولان ارشد شهرستان، نماینده محترم ملت در مجلس شورای اسلامی، فرمانداران محترم، نمایندگان دولت و… همه از کنار این […]

از بین رفتن حساسیت‌ها نسبت به وقایع دلخراش آسیب‌های عمدی ( خودکشی) در شهرستان‌های شوش و کرخه

🔶در سال‌های اخیر به خصوص امسال شاهد آسیب‌های عمدی زیادی در دو شهرستان شوش و کرخه هستیم.

🔷اینکه چرا مسئولان ارشد شهرستان، نماینده محترم ملت در مجلس شورای اسلامی، فرمانداران محترم، نمایندگان دولت و… همه از کنار این واقعه تلخ و تکان‌دهنده با بی‌اعتنائی عبور کرده‌اند، یک مبحث جامعه‌شناختی بسیار مهم است؛ آن‌هم در دوران حاکمیتی که به نام اسلام و عدالت علوی مدیریت کشور را برعهده دارد و فقرزدائی را از شعارهای اصلی خود می‌داند.

🔷 اینجانب محمدرضا مهرابی از معلمین ،مدرسین دانشگاه ،کارشناس رسانه استانی و عضو سازمان نظام روانشناسی و مشاوره به عنوان یک فعال اجتماعی و شهروند چندین سال پیگیر این موضوع حساس با بعضی از مسئولان ادارات و …بوده و هستم؛ ،پیشنهاد دادم ،با توجه به سوابق کاری و… حاضر هستم تجارب خود را در اختیار‌ قرار دهم ولی آنها فقط تشکر کردند و با شیرینی و چای از من پذیرایی شد و… گفتند حتما…

🔶به راستی چه چیزی باعث می‌شود یک نوجوان که مسئولیت خاصی ندارد، اقدام به خودکشی کند؛ متأسفانه بعضی از قربانیان آسیب‌های عمدی از دانش‌آموزان من بودند.

🔷در آمار آسیب‌های عمدی علاوه بر نوجوانان ، جوانان و… هم دیده می‌شود.

🔷 بخش مهمی از سخنان مقام معظم رهبری که از سوی رحمانی فضلی این‌گونه نقل می‌شود: «مقام معظم رهبری در جلسات مختلف یادآور شدند که نسبت به مسائل آسیب‌های اجتماعی ۲۰ سال عقب هستیم، در واقع این موضوع در ۲۰ سال پیش باید بررسی و پیگیری می‌شد، لذا همه کسانی که در حیطه موضوعات اجتماعی مسئولیت دارند، باید خود را در قبال مشکلات مسئول دانسته و نسبت به حل آنها اقدامات لازم را انجام دهند.»

🔷 سالانه صدها جلسه، دوره، همایش و… در ادارات دولتی و خصوصی برگزار می شود ولی به راستی چند درصد از این جلسات به آسیب‌های عمدی تعلق دارد.

🔶 متأسفانه این واقعیت را مسئولان می‌دانند و در عین حال حاضر نیستند دست از حرکت‌های نمایشی بردارند و به جای صرف کردن امکانات، وقت و نیرو برای کارهای تبلیغاتی از آنها برای مبارزه ریشه‌ای با آسیب‌های اجتماعی، عمدی ،فقر و محرومیت استفاده کنند.

🔶قصد ندارم در این واقعه تلخ و تکان‌دهنده، شخص یا جریان و مجموعه خاصی را مقصر جلوه بدهم؛ واقعیت تلخی که باید به آن توجه کرد این است که حساسیت‌ها نسبت به وقایع مهم و دلخراش کم شده است.

🔰با توجه به اینکه به لطف یزدان دو نفر از مدیران محترم ارشد استانی از فرزندان شوش هستند، امید است از این ظرفیت ویژه در این زمینه استفاده شود.

🔰 امید است نماینده محترم مجلس شورای اسلامی، نمایندگان محترم دولت و دیگر عزیزان با توجه به حساسیت موضوع (آسیب‌های اجتماعی عمدی) در اولین فرصت جلسه‌ای تشکیل دهند ،کارگروه ویژه‌ای تشکیل دهند و تدابیر ویژه‌ای بیاندیشند تا دیگر شاهد آسیب‌های عمدی در منطقه نباشیم.

محمدرضا مهرابی #مشاور

لینک کوتاه : http://shush24.ir/?p=12983

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

[poll id="2"]