نشست نقب و ابعاد تازه از رویارویی با ایران

  • کد خبر : 10730
  • 09 فروردین 1401 - 20:02
نشست نقب و ابعاد تازه از رویارویی با ایران
طی روزهای گذشته وزیران خارجه مراکش، امارات، مصر و بحرین، اسرائیل و امریکا در این نشست 2 روزه در منطقه گردشگری "سدیه بوکر" (شجره البقر / درخت گاو) در صحرای نقب (جنوب اسرائیل) برگزار شد.

طی روزهای گذشته وزیران خارجه مراکش، امارات، مصر و بحرین، اسرائیل و امریکا در این نشست ۲ روزه در منطقه گردشگری “سدیه بوکر” (شجره البقر / درخت گاو) در صحرای نقب (جنوب اسرائیل) برگزار شد.

🔹در این نشست موضوع بررسی تحولات منطقه و جنگ روسیه علیه اوکراین اعلام شده بود اما بسیاری از رسانه ها و منابع آگاه گفته اند چگونگی رویارویی با ایران و احتمال بازگشت امریکا به توافق هسته ای با ایران، از موضوعات اصلی این نشست بوده اند.

🔸به نظر می رسد دو کشور حاشیه خلیج فارس که در یک سال گذشته روابط خود را با اسرائیل علنی کرده اند به دنبال حنایت های اسراییل و آمریکا در منطقه خلیج فارس از آنها هستند.

🔹جمعیت الوفاق بحرین در طی بیانه ای حضور وزیر خارجه بحرین در این نشست را محکوم کرده است.

🔸به نظر می رسد، شرایط منطقه در آینده با حضور اسراییل در این کشور های حوزه خلیج فارس بحرانی خواهد بود و خطری جدی برای ایده هزار ضربه جراحت که توسط نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با بایدن مطرح شد بیشتر مد نظر است.

🔹از آنجایی که این نشست ها، بیشتر جنبه امنیتی دارد، سیاست خارجی ایران و تامین کنتدگان امنیت داخلی باید در این خصوص بیشتر مواظب تحرکات رژیم صهیونیستی در منطقه باشند.

#پورطالب

لینک کوتاه : http://shush24.ir/?p=10730

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

[poll id="2"]